Testgroep en lekker relaxen in Kerala - Reisverslag uit New Delhi, India van Ellen en Renske - WaarBenJij.nu Testgroep en lekker relaxen in Kerala - Reisverslag uit New Delhi, India van Ellen en Renske - WaarBenJij.nu

Testgroep en lekker relaxen in Kerala

Door: Ellen en Renske

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Renske

23 December 2006 | India, New Delhi

Nadat iedereen het deelname formulier had ondertekend dat ze geheel vrijwillig en op eigen risico deel wilden nemen aan de testgroep, was het de 13e dan echt zover!
S ochtends om half 10 hebben we de enthousiastelingen opgewacht in het hotel waar ze verbleven om samen richting het vissersdorp te gaan. Aangekomen in het dorp werden we verwelkomt met een kokosnoot-uit-de boom-halen-show om deze vervolgens gezamenlijk te nuttigen. Het blijft toch leuk om te zien hoe ze heel behendig, met handen en voeten, de kokosnoten voor je voeten gooien!
Na dit hartelijke welkom heeft de gids het een en ander verteld over dit dorp en zijn geweldige inwoners. Vervolgens was het tijd om te water te gaan en werden we allemaal in een reddingsvest gehesen en waren we er helemaal klaar voor.
Ook vandaag was de zee niet geheel kalm te noemen en dat zorgde voor natte billen en leek het af en toe een heftige rit in een achtbaan.
Toen we eindelijk in rustiger vaarwater waren beland bleek onze gids niet helemaal bestand te zijn tegen de ruige tocht. Als dank gooide hij zijn ontbijt over de rand van de boot, die overigens goed diende als aas voor de te vangen vissen.
Tijdens ons verblijf in de boot konden we genieten van de handelingen van de vissersmannen en hebben we in een half uur zelf een redelijke buit gevangen! De terugtocht was aanmerkelijk rustiger en al snel konden we toekijken hoe de boot binnen werd gehaald en wat onze vangst daadwerkelijk had opgeleverd. Onze vangst bleek te bestaan uit tientallen niet eetbare zeedieren en enkele garnalen en wat kleine visjes die bereid zouden worden voor de lunch.
Terwijl de vrouwen van het dorp de lunch gingen bereiden kregen wij een tour door het dorp. Aangezien onze gids zich nog steeds niet helemaal lekker voelde, werd een vervanger gestuurd en daarmee werd ons vooraf bedachte idee niet zo uitgevoerd zoals wij dat hadden willen zien. Gelukkig waren de deelnemers van de testgroep en de vissermannen inventief genoeg om vragen en antwoorden met handen en voeten te geven en verkrijgen.
Op naar de lunch! We werden bij de familie binnen uitgenodigd en hebben onze lunch genuttigd op de grond vanaf een bananenblad, leuker en authentieker kan niet! Uiteraard was er rekening gehouden met onze westerse magen en hebben we genoten van deze, met liefde bereidde lunch.
Vooraf hadden we de deelnemers al gevraagd of ze na afloop voor ons evaluatieformulieren wilden invullen en nadat wij de formulieren hebben bekeken konden we met zekerheid zeggen dat de Fishing Expedition een succes is! Uiteraard waren er een aantal verbeterpunten, handige tips en was onze gids zeeziek, maar dat mocht onze pret niet drukken.

Na de testgroep konden we onze tassen gaan pakken voor onze vakantie naar Kerala!
Na een treinreis van 14 uur (!) waren we dan eindelijk beland in Alleppey waar we 1 nacht zouden verblijven om daar een backwater tour te doen. Aangekomen kwamen we terecht in een paradijsje, meerdere kleine eilandjes waar enkele huisjes op stonden en werden we per bootje naar de overkant gevaren. Nee, zoiets moois zie je in ons koude kikkerlandje niet. Jullie kunnen overigens meegenieten door de foto’s te bekijken J
Ook de tour door de backwaters was onbeschrijfelijk mooi. Zoveel rust en alles is zo ongelooflijk groen daar! We raden dan ook iedereen aan om eens te ontspannen en onthaasten bij de backwaters!
De volgende ochtend na het ontbijt stond onze chauffeur alweer klaar om ons naar Cochin te brengen en moesten wij helaas afscheid nemen van dit mooie plekje.
Na een reis van 5 uur in de auto kwamen we, redelijk stijf aan in Cochin. Hier verbleven we in een hotel midden in het centrum. Om ons even op te frissen hebben we in een klein restaurantje een drankje met iets lekkers genuttigd. Uiteraard hadden ze bier, wat hier “special tea” wordt genoemd en dit krijg je dan ook daadwerkelijk geserveerd als thee in een theepot met een grote mok erbij. Mondje dicht dus!
Die avond hebben we een traditionele Kerala dans en dramashow bijgewoond genaamd Kathakali. Het begon om half 6 met het aanbrengen van de make-up en kleding en om 7 uur kon de dans beginnen. Eerst werden er gezichtsuitdrukkingen geshowd en daarna werd de dans zelf opgevoerd. Heel spectaculair allemaal! Mocht je eens in Kerala zijn dan is dit een echte aanrader.
Op naar plek 3. De volgende ochtend vertrokken we weer vroeg en ditmaal naar Mudumalai waar we 2 dagen zouden verblijven. Ook deze reis duurde weer erg lang, 10 uur hebben we ons vermaakt in de auto slingerend op bergweggetjes met ongelooflijk diepe ravijnen terwijl het van schemer overging in pikzwart en het enige licht van onze eigen koplampen kwam. Aangekomen in het bergdorpje van bestemming kon onze chauffeur ons huisje niet vinden en zijn we gestopt om de weg te vragen. Heel toevallig bleek de eigenaar van het huisje daar te zijn en is hij ons voorgegaan. Na nog een kort ritje kwamen we aan bij het huisje dat nog niet zo lang bestond. ’s Ochtends bleken we hier echt in de middle of nowhere te zitten. Overigens zaten we daar al op een hoogte van ruim 1200 meter en bevonden we ons op een gigantisch vlakte tussen de bergen in. Je kunt wel raden dat we hebben genoten van het uitzicht.
Na de lange rit hadden we allemaal toch best trek en besloten we om maar gelijk te dineren. In het restaurantje, voor zover je het die naam kunt geven, hadden we niet de juiste kleding meegenomen. Helemaal wij, die nu al ruim 3 maand leven in 30 graden, vonden het toch zeer koud en besloten we om het eten maar op de kamer te laten brengen.
Na een slechte en vooral koude nacht, hebben we de volgende dag volop genoten van de zon en zijn sommigen ;) toch ook best verbrand. Aan het eind van de middag hebben we ons klaargemaakt om op jeepsafari te gaan. Mudumalai bestaat voornamelijk uit natuur en hier leven vele soorten dieren zoals tijgers, beren, luipaarden, olifanten, bizons etc. Het geluk zat ons niet echt mee, naast 1 olifant en wat schattige aapjes mochten we genieten van hertjes, reeën en een pauw. We zijn erg blij dat we wel een echte olifant hebben gezien!! Helaas was meneer niet bereid om even te poseren voor de foto.
De volgende ochtend vertrokken de fanatiekelingen om 6 uur voor een junglewalk om nog een poging te wagen dieren te zien. Ook dit keer geen echt succes qua dieren (2 herten, 100 koeien en een konijn) maar wel qua natuur, prachtig! Achteraf werd ons verteld dat dit ook niet de goede tijd was van het jaar om dieren te zien vanwege het aankomende droge seizoen en het wegtrekken naar betere plekken. Als goedmakertje heeft de eigenaar ons een videofilm laten zien van de dieren die je normaal gesproken kunt bewonderen hier.
Na nog een paar uurtjes te hebben genoten van het zonnetje zat onze reis er alweer bijna op en mochten we ons klaarmaken voor de volgende autorit die ons naar de trein zou brengen. Ons vervoer naar de trein bleek een oude verroeste jeep met een bijna lege accu te worden, wat overigens geen probleem was werd ons verzekerd aangezien de weg voornamelijk bergafwaards was. Halverwege de rit bleken we toch over te moeten stappen, we hebben maar niet gevraagd waarom. Na een treinreis van 9 uur, kwamen we vroeg in de ochtend weer aan in Chennai en zat deze zeer geslaagde trip er helaas alweer op. Wij kunnen er in ieder geval weer met goede moed tegenaan nu!

Thuisgekomen hebben we wat bijgeslapen en hebben we de familie Nijhof meegenomen naar onze favoriet in Chennai, Spencers. Ook ditmaal hebben we gebruik gemaakt van het openbaar vervoer, iets wat je zeker moet meemaken in India.

Helaas zit de reis er voor de bezoekers bijna op en mogen ze weer terug de kou in. Dit doe je niet zomaar dus hebben we onszelf nog even verwend met weer een heerlijke massage en is de toekomst ook voor hen voorspeld en wat bleek, ze leefden nog lang en gelukkig!

• 23 December 2006 - 10:13

Herman En Leny.:

Fijn om wat te lezen van jullie.Wat een mooi verhaal en foto's.Lieverds
    de laatste lootjes zijn aangebroken.Geniet nog even van al het moois.
    Een hartelijke groet uit Apeldoorn.
    Herman en Leny.

• 23 December 2006 - 11:51

David:

ey el stoere vakantie!Waar is het bewijs dat jullie niet zelf ook buiten die boot hebben gehangen? Volgende keer meer actiefoto's aub.

• 23 December 2006 - 11:52

David:

• 23 December 2006 - 16:55

Gerard En Karin:

Hallo allemaal,

We volgen jullie elke dag.
    Willen jullie gerard,wietske en ellen een goede terugreis toewensen,en jullie nog een leuk verblijf daar.
    We missen gerard erg op de tennisbaan.(karin hofman)de sigaren lucht is bijna weg uit de kantine.

• 23 December 2006 - 17:08

Joshi & Grit:

Hai meiden,
    wat een leuk verhaal weer. Jullie vakantie klinkt erg geslaagd! Na het bekijken van de foto´s zijn Joshi en ik tot de conclusie gekomen dat jullie wat meer moeten eten :) (anders valt het zo op dat wij zo dik zijn geworden :))
    Lieve knuffel Joshi & Grit...

• 24 December 2006 - 10:23

Michiel Flooren:

Wederom verrassend mooi dit verslag en authentieke beelden. Backwaters als tropische variant van Giethoorn!
    Alles wijst erop dat dit land , mede door jullie aktiviteiten, enorm zal groeien als toeristische bestemming.
    Succes met de opdrachten! Onze Saxion/HTRO studenten volgen jullie en leven met jullie mee!

• 24 December 2006 - 11:02

Linda:

Haha, een zeezieke gids!! Ben blij voor jullie dat de excursie geslaagd is! Mooie foto's hoor! Ook leuk om jou weer even op de foto te zien. Moet je vaker doen! Fijne kerst daar, wel raar met 30 graden, denk ik! Hele dikke kus en knuffel Jack, Linda en Sara

• 24 December 2006 - 13:11

Willy:

Leuk om dit allemaal zo te kunnen volgen.
    Vanuit Apeldoorn, een hele fijne Kerst gewenst en een speciale groet aan de 'big boss'.

Ria, Willy, Michiel en Joost Nijhof

• 24 December 2006 - 15:30

Marion!:

Wououww! Wat super geweldig stoer dat jullie zo al die dingen hebben gedaan in zo'n korte vakantie! Haha jullie izjn er natuurlijk wel aan gewend dat je wel ziet hoe het loopt, maar zo vanuit Nederland lijkt het echt RUIG!
    Hahah, hee maar goed emm dit is ff een kort berichtje. ik moet nog even mijn surprise maken voor vanavond ... :s
    We gaan Sinterkerst vieren! Dikke kus

• 25 December 2006 - 10:41

Michellle:

Prachtige verhalen heerlijk om te lezen :) hele dikke kus en knuffels van nik en mij en een hele hele hele fijne kerst.

Nog maar een paar weekjes en je bent er weer, ik ben begonnen met aftellen !

Liefs
    MIES

• 26 December 2006 - 09:57

Bianca & Menno:

Hey Renske, we hebben genoten van de foto's van de fata morgana in het ECHT, we kenden hem alleen van de Efteling, hi hi.
    Wij wensen jou (jullie) fijne feestdagen toe, en tot snel!! Hebben jullie een witte kerst? Wij in ieder geval niet.
    Liefs Menno & Bianca

• 26 December 2006 - 10:30

Marije:

Het blijft elke keer weer een avontuur om jullie belevenissen te lezen. Wat geweldig toch allemaal!

Geniet nog even van de laatste weekjes. Reken er maar op dat die zo voorbij zijn!

Trouwens, hoe vieren jullie kerst daar? Wij hebben onze buikjes in ieder geval al flink rond gegeten ;-)

Veel liefs!

• 30 December 2006 - 19:06

Oma Vera:

Lieve Ellen.
    'Heb bij jullie thuis samen met tante Emmy je belevenissen weer gelezen en de foto's bewonderd.
    We hopen dat de rest van de tijd nog fijn is.
    Groeten van oma Vera.

• 02 Januari 2007 - 14:49

Robert:

Hallo dames.
    Echt geweldig wat jullie daar aan het doen zijn.
    De verhalen zijn ook erg leuk om te lezen.

Ik wens jullie nog veel plezier.

And keep on the good work!

Groeten Robert.

• 03 Januari 2007 - 09:21

Fam. Weststrate:

Ha Meiden!

De beste wensen voor het nieuwe jaar.
    Heel veel succes met de laatste lootjes!

Groetjes uit Ridderkerk

• 03 Januari 2007 - 20:47

Marry Kleiboer:

Wat een leuke verhalen,hele belevenissen.Ik heb ervan genoten,en begrepen dat het avontuur op z`n einde komt.Nog een hèle fijne tijd,en een gelukkig 2007,samen,maak er nog wat moois van.Doei groetjes,van ons....Kleiboers..

• 07 Januari 2007 - 13:42

Veroon:

Je ouders hebben het goed naar hun zin gehad heb ik begrepen. Voor jullie nog even volhouden en dan weer lekker naar huis. Wij wensen jullie heel veel geluk in 2007.
    Groeten uit Deventer

• 08 Januari 2007 - 12:17

Bri:

He meiden leuk om te zien en te lezen dat het jullie nog steeds goed af gaat. Super dat de testgroep jullie excursie als positief heeft ervaren. Een zieke gids maakt het leedvermaak alleen maar groter!
    Zo te lezen zijn jullie met een sneltreinvaart nog even wat gaan bekijken in de wijde omgeving. Niet echt hoe het in India gaat een strakke planning en door scheuren om alles te kunnen zien! Maar heeft wel hele mooie beelden opgeleverd. Zo te lezen is ook voor jullie het einde in zicht en is er een weg terug naar het koude natte Nederland.
    Heerlijk om weer thuis te zijn al is het gemis er niet minder om.
    Dus ben ik alweer hard bezig met het zoeken van sponsors om dit jaar weer te kunnen gaan vrijwilligen in India!
    Meiden succes nog even en ik blijf jullie volgen
    Groetjes Bri

• 08 Januari 2007 - 16:30

Oma Van Caem:

he ellen.
    ik heb je kaart ontvangen.
    bedankt.
    Liefs uit Brabant.
    oma.

• 10 Januari 2007 - 16:51

Eline:

He ladies!

Allereerst natuurlijk ene gelukkig nieuwjaar!! Hoe is het daar met jullie? Beetje feetsje gevierd nog met nieuwjaar of niet? Het zit er alweer bijna op he?!
    Mijn tijd in Nederland is echt super! De tijd vliegt yoh..volgende week gaan we alweer terug! Opzig baal ik ervan dat het zo snel ging, maar heb ook wel zin om terug te gaan hoor!

Hebben jullie inmiddels al duidelijkheid in jullie afstuderen? Of bekijken jullie dat als jullie weer terug zijn?

Nou meiden, geniet nog even van jullie laatste weekjes!

Veel liefs!