Alweer op de helft van ons avontuur - Reisverslag uit New Delhi, India van Ellen en Renske - WaarBenJij.nu Alweer op de helft van ons avontuur - Reisverslag uit New Delhi, India van Ellen en Renske - WaarBenJij.nu

Alweer op de helft van ons avontuur

Door: Ellen en Renske

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Renske

23 November 2006 | India, New Delhi

De titel van ons vorige verhaal is nog niet echt werkelijkheid geworden. De afgelopen weken waren somber, nat en toch ook best frustrerend. Voor onze projecten hebben we dus niet veel kunnen doen aangezien we wachten op de mogelijkheid dat we kunnen gaan testen.
Tijdens al die regen werd het steeds moeilijker om jezelf te vermaken. Elke keer wanneer we een poging waagden om het resort te verlaten werden we getrakteerd op een heerlijke tropische bui, wat wil een mens nog meer.
Wanneer het regent is het ook niet mogelijk om te eten in het restaurant aangezien je hier praktisch in de openlucht zit. Roomservice dus.. lekker denk jullie maar eten op ons bed is niet echt prettig en wanneer ze vergeten het afval op te halen betekend dat s nacht gewekt worden door ratten (en ander ongedierte) die komen genieten van al dat lekkers en dit niet geluidloos doen. Ach ja, de charme van India zullen we maar zeggen.

Hier in het resort zijn ze nu bezig met verbouwen. De appartementen naast en onder ons worden totaal vernieuwd, nieuwe vloeren, de douche wordt uitgebreid en vernieuwd en nieuwe ramen. Alleen de werktijden van de lokale bevolking ligt hier iets anders dan in Nederland. De mannen werken het liefst s avonds en s nachts en dat hebben we gemerkt. Op een gegeven moment werd het ons een beetje teveel, de zoveelste nacht met gebonk, gezaag en dat soort geluiden. Uiteindelijk zijn we er toch maar naar toe gelopen en gevraagd hoe lang ze nog dachten door te gaan. Een half uur werd ons verteld, prima, dat moet dan maar. Maar ja, in India is een half uur geen half uur maar 1,5 uur. Nog maar een keer proberen, yes madam, half an hour. Uiteindelijk zijn ze tot 4 uur s ochtends doorgegaan en hadden we eindelijk rust! Nou ja rust, om 5 uur s ochtends is onze vriend de haan wakker en vindt het nodig om dat te delen met ons!

Gelukkig gaan we deze week een stap verder in de goede richting. Eind van deze week zullen wij een groep toeristen gaan vertellen over onze werkzaamheden hier, wat de Fishing Expedition inhoud en hoe het geld besteed gaat worden. In december verblijft deze groep in Mamallapuram en willen wij met hen de Fishing Expedition gaan testen. Gelukkig kan dit allemaal nog gepland worden voor wij een weekje weg gaan!
Na de testronde zullen wij het draaiboek veranderen en naar verwachting zal dit al in 2007 boekbaar zijn via HI- Tours.
De manager van HI- Tours is net terug van een meeting in Londen en heeft daar al enkele positieve reacties gekregen van touroperators die het willen opnemen in hun pakket. Allemaal erg positief dus!
Nadat we de testronde hebben gehad van de Fishing Expedition zullen we de Irula Tribe Experience gaan testen en deze zal daarna ook boekbaar zijn via HI- Tours.

Maandag hadden we eindelijk weer een mooie zonnige en warme dag en daar hebben we dan ook dankbaar gebruik van gemaakt en zelf genoten van het weer en onze kleren allemaal buiten gehangen (er verschijnen steeds meer onverklaarbare vlekken in de kleren).
Samen met een Duitse reisleider die 2 daggen vrij was hebben we onszelf verwend met een paar uur zon zee en strand. Heerlijk om weer een dag te genieten van de zon zonder donkere dreigende wolken. Wat trouwens wel erg mooi is om te zien. De lucht en de zee zijn dan zo mooi en we kunnen ook al redelijk inschatten wanneer we ons appartement moeten opzoeken om droog te blijven! Gelukkig is het vanaf nu waarschijnlijk weer elke dag droog en warm weer!
Van de Duitse reisleider hadden wij gehoord dat er een masseur was hier in het resort! En ja, na al die ontberingen vonden wij dat we dat wel weer verdiend hadden en hebben onszelf dus heerlijk verwend met een goeie massage.

Wanneer er een Duitse groep toeristen is wordt er hier het een en ander georganiseerd zoals, een traditionele tempel dansshow, hand reading etc. Volgende week komt de hand reader langs en wij zijn uitgenodigd om dit ook te laten doen. Natuurlijk zijn wij erg benieuwd wat voor rijke toekomst we tegemoet gaan, wanneer we gaan trouwen en hoeveel kinderen we gaan krijgen dus die uitnodiging hebben we dan ook direct aangenomen J.
Uiteraard zullen we hierover meer vertellen in ons volgende verhaal!

  • 23 November 2006 - 07:42

    Michelle:

    Hoi Hoi Meiden,

    Ik smul van jullie berichten en kan niet wachten op de volgende de helft......Nog eventjes en je bent weer thuis !!!!

    Groetjes,
    Michelle

  • 23 November 2006 - 07:43

    Michelle :

    Haha ik ben de eerste die reageert, :) Ik heb je moeder verslagen (grapje natuurlijk he?!)

    Knuffels
    Michelle

  • 23 November 2006 - 10:43

    Babette:

    Hi meiden!

    Leuk om het allemaal weer te lezen! Joni en ik konden heel vaak niets doen vanwege het 'te mooie' weer en jullie van het 'te slechte' weer. Hahhaha het is ook nooit goed in India... Maar ja heel veel succes met het testen van de concepten. Ik ben benieuwd wat de toeristen ervan vinden!

    Dikke kus

  • 23 November 2006 - 11:08

    Ellen Nijhof:

    Heey!!
    Leuk...ben heel benieuwd wat er uit jullie handen te lezen is ;-)
    Nu nog precies 2 weekjes...
    Hoop dat het allemaal positief uitvalt, met de testen ;-)

    Kusje Ellen

    Ps. Michelle, ik ben lekker wel als 3e ;-)

  • 23 November 2006 - 14:55

    Marije:

    Hier de 4e persoon die een reactie geeft! Wist niet dat het een wedstrijd was :-P

    Wel weer fijn om wat van jullie te horen! Jammer dat het zo'n slecht weer was. Hier in NL regent het ook al de hele dag, maar wij zijn natuurlijk niet afhankelijk van het weer. Al hebben wij niet eens een dag waarop je lekker aan het strand kunt liggen ;-)

    Heb je mijn mailtje nog gekregen, Ellen? Ik stuur je er binnenkort nog 1 om je op de hoogte te houden van mijn (mannen-)avonturen! :-D

    Veel liefs, Marije

  • 23 November 2006 - 17:18

    Grit:

    Hai meiden,

    wat vervelend van het weer!!! Hier in Mexico is het ook huilen met de pet op. Het is hier nu zelfs ´s nachts koud! Had niet gedacht dat ik dat ook nog eens mee ging maken in Mexico, maar het is dus mogelijk! Fijn dat het weer daar nu weer een beetje beter wordt! Jullie massageverwendag klinkt erg goed en ik weet zeker dat jullie die idd verdient hadden :) Heel veel succes met de aankomende trajecten en ik hoop dat jullie te horen krijgen dat er een mooie toekomst voor handen ligt :)
    Lieve knuffel Grit...

  • 23 November 2006 - 18:43

    Wietske:

    Het was steeds toeval, hoor, en echt geen wedstrijd! Ik kijk gewoon vaak op de site ;-) Fijn om weer een bericht te lezen. We verwachten straks stralend weer, hoor:)zodat we naast al het moois ook van het strand kunnen genieten. In ieder geval beter dan het sombere en donkere weer hier. Kunnen wij straks ook al die bijzonder dingen doen? Een ontspannende massage lijkt me wel heerlijk en een blik in de toekomst is ook nooit weg. We kijken al vol spanning uit naar onze reis :)Nog twee weken!

  • 23 November 2006 - 18:53

    Linda:

    Hey Rens!! Ben benieuwd hoeveel kinderen jij gaat krijgen en met wie je gaat trouwen haha!! Kan t je wel aanraden hoor! Al zijn de gebroken nachten wel vermoeiend natuurlijk, maar dat hebben we er allemaal voor over. Mail je snel over Sara en stuur meteen weer wat foto's. Ze verandert zo snel. Dikke kus en knuffel van ons drietjes

  • 23 November 2006 - 21:21

    Michiel Flooren:

    Prachtige verhalen en prima foto's maken jullie weblog om te genieten. Veel studenten duurzaam toerisme van Saxion volgen jullie belevenissen. Volgend semester gaan er 4 studenten naar India, mede dankzij jullie goede kontakten en het prima werk van jullie voorgangers Joni en Babette!Hopelijk gaat het echte veldwerk beginnen nu het weer sterk verbetert. Dat de toeristische concepten straks boekbaar worden in Europa is de droom die nugaat uitkomen.Veel succes en plezier!

  • 23 November 2006 - 21:34

    Leny En Herman.:

    Hallo kanjers.
    Dat vinden we jullie echt.!!
    Bedankt voor de leuke verhalen.


  • 24 November 2006 - 04:53

    Frank:

    Hallo,

    "Frank wie?" zullen jullie denken. Goed: ik woon en werk in Chennai voor een NGO waavoor ik een project manage in Andhra Pradesh en Tamil Nadu. Onderdeel hiervan is eco-toerisme en ik lees zo eens wat door waarbenjij.nu-verhalen van andere India-gangers, en het lijkt erop dat jullie hier een toerisme-project doen? Doen jullie dat toevallig ook in Orissa/Chilika Lake?

    Anyway: als jullie mogelijkheden zien kan ik het wel eens beter uitleggen in een mail...mijn adres: frankspeerstra@hotmail.com.

    Ook bereikbaar voor een biertje in Mamalla of Chennai trouwens...

    groetjes, Frank

  • 24 November 2006 - 13:04

    Marion:

    Hee meiden!
    Zo te lezen prachtige verhalen en erg druk daar. Heel leuk om te lezen. Ik kijk ook steeds de foto's, ik krijg helemaal zo'n feest gevoel, echt het is zo gaaf dat je dit kan doen!
    Hier in NL alles goed. Ik ben nu met mijn eindstage begonnen en heb geef op maandag, dinsdag en donderdag les in groep 7 op een Daltonschool in Velp. Het is even rijden, maar wel erg leuk. De klas is super druk.. echt niet te geloven. Als ik aan een leerling bij mijn bureau bijvoorbeeld vraag waarom hij/ zij het rekenwerk niet af heeft, krijg ik antwoord van een ander kind, achteruit de klas, uit een ander groepje 'hij heeft niet hard gewerkt juf!'. Het is ook wel om te lachen, maar soms wordt ik er gek van!
    Verder alles redelijk ;) ik heb nog steedfs geen geschikte vent gevonden, helaas, maar ja hahhahah kan jij er geen meenemen uit India? Die willen vast wel, zeg maar dat ik rijk ben ;)
    Ehh ja.. het is echt lastig om nu zo ineens wat te schrijven.. ik zit hier nu toch al enige tijd!
    Ow ja ik baal trouwens echt van mijn verassing naar jou.... WHEE zal ik het verklappen...? Ik had je een pakketje gestuurd! Met allemaal Nederlandse spulletjes en een pepernoten en oliebollenrecept EN een pakje cacao (dat ene vage stukje was hoe je chocolademelk moest maken!) Maar het is dus niet aangekomen... Ik vind het echt balen!

    Nou tot snel en ik zet de chololademelk wel klaar als je terugbent ;) Je bent tenslotte al op de helft, wat gaat dat toch snel! Geniet ervan, want voor je het weet denken jullie samen terug aan 'Goh weet je nog toen we de andere kant opvlogen?'

    Dikke knuffel en kussen!

  • 24 November 2006 - 22:08

    Veroon:

    Hoi,
    Wat balen dat het weer zo slecht was, maar.... na regen komt zonneschijn! Nog even en je krijgt visite, dat lijkt me wel erg leuk. Hou je taai!
    Groet Veroon en fam.

  • 27 November 2006 - 12:43

    Lieke:

    Hé Ellepel! Wat super om je verhalen te lezen.. Echt geweldig.. Ik zal een dansje doen voor de weergoden vanavond zodat ze snel een zonnetje richting jullie buurt sturen.. Enjoy! x Lieke

  • 27 November 2006 - 21:17

    Oma Van Caem:

    He Ellen.
    Je bericht via mama weer gekregen.Wat fijn om zo te lezen wat je meemaakt.Een brief is naar je onder weg.Ik hoop dat deze overkomt.Een dikke knuffel uit Sprang.
    oma.

  • 27 November 2006 - 23:00

    Jan.vermeulen@quickn:

    mooi verhaal en ik wens jullie nog een mooie tijd daar.

  • 29 November 2006 - 17:01

    Michael Van Leest:

    He Renske! Hopelijk gaat alles z'n gangetje daar. Ik was het adres kwijt dus sorry voor de late reactie! Ik zal het nu in de gaten gaan houden...

    Geniet er nog van en succes!

  • 29 November 2006 - 18:56

    Marry Kleiboer:

    Nou daar was ik wel even zoet mee.Alle verhalen gelezen,de foto`s gezien. erg mooi.De verhalen ook .Net alsof je het zo meemaakt.Wat een ervaring hè?Nou,we hopen dat jullie alles nog voor elkaar krijgen,en dat jullie samen nog een hele fijne leerzame tijd daar zullen hebben.Met vèèl zon!!!Groetjes van de fam.Kleiboer

  • 29 November 2006 - 18:59

    Melle:

    Hoi kleintje,

    Begin nu met aftellen hoor!! En Renske een beetje lief zijn voor Ellen he!!! Spreek je snel meisje... XXXXXX

  • 29 November 2006 - 19:11

    Opa De Voer.:

    Hallo Ellen.
    Ik hoor je belevenissen via je moeder.Haast niet te geloven,
    zover weg.Wat doe je toch zover!!
    Een hartelijke groet van opa en marietje.

  • 30 November 2006 - 11:11

    Fam. Weststrate:

    Ha Meiden,
    Leuk om weer wat van jullie te horen!! We lezen jullie berichten met alle plezier en verwondering!!

    In ridderkerk gaat alles prima!! Op zondag 17 Dec. wordt Eva gedoopt!! Ze wordt binnen gebracht door Tante Co!! Daarna hopen we weer enkele foto's naar je te mailen!! Zodoende blijf je op de hoogte!!

    Heel veel succes en zet hem op he!!

    Liefs,

    Fam. Weststrate

  • 01 December 2006 - 21:59

    Eline:

    Hee chicks!
    Wat een geweldig verhaal weer! Rens, thanks voor je berichtje! Kan me voorstellen dat je het stappen en de wijn af en toe mist! Kan me niet voorstellen om hier zonder te zitten. Maarja aan de andere kant, wat jullie allemaal meemaken is ook echt geweldig!! En aankomende week komen je ouders en zusje?! Ik vond het iig super gaaf om mn ouders te kunnen laten zien hoe en waar ik hier leef en werk.
    Ik ben al flink aan het aftellen nu... Over 2 weken en 5 dagen zit ik in het vliegtuig!

    Nou ik moet stoppen nu, we gaan hier lootjes trekken op het werk voor kerst! De bier (lees: HEINEKEN ) staat al koud! Toch gek hoor, kerst in 27 graden, erg vreemd!

    Meiden, geniet er nog lekker van en Rens geniet van de tidj met je familie!

    Dikke kus, ook van Nan!

  • 02 December 2006 - 12:45

    Mark:

    De kruk is nog altijd leeg :-(

  • 06 December 2006 - 12:20

    Daniëlle:

    Ej Renske!
    Ik wens je ast 3 weken extra veel plezier want dan komen je ouders en je zusje! laat ze maar veel zien van het land!
    Liefs Danielle!

  • 08 December 2006 - 17:34

    Theo En Annelies:

    We mogen regelmatig meegenieten van jullie belevenissen,vooral van de bouw activiteiten en de nachtelijke bezoekers met lange staarten.Wat zal je het heerlijk vinden als je weer thuis bent en weer lekker rustig kunt slapen.Maar ik heb een idee, stuur nu de komende weken die gasten even langs Gerard Wietske en Ellen kunnen die er even van genieten.Ik hoor Ellen al schreuwen,hoewel ze zich natuulijk ook niet wil laten kennen. Inmiddels zullen ze al wel aangekomen zijn en de eerste schok al wel te boven zijn.Ik ben benieuwd hoe de reis is verlopen, en hoop dat het vliegen is mee gevallen.Het word een vacantie in een vacantie heb ik begrepen, we gunnen julie heel veel plezier en met zijn allen een geweldige tijd toegewenst,een aparte kerst en een spetterend oud en nieuw.Veel groeten van ons en van Britt en Bibi tot na 6januari.




  • 10 December 2006 - 17:41

    Herman En Leny:

    hallo mensen.
    Fijn om te lezen dat de fam. goed over gekomen is.
    We hopen dat jullie een goede tijd met elkaar hebben.
    Een hartelijke groet uit Apeldoorn van Herman en Leny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2007

De laatste lootjes!

23 December 2006

Testgroep en lekker relaxen in Kerala

12 December 2006

Sinterklaas doet ook India aan!

23 November 2006

Alweer op de helft van ons avontuur

05 November 2006

Na regen komt zonneschijn
Ellen en Renske

Actief sinds 22 Aug. 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 38766

Voorgaande reizen:

09 September 2006 - 10 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: